Naše společnost zastupuje klienty před Pražskou správnou sociálního zabezpečení. Když se na obzoru objevilo nové zjevení zvané e-neschopenka, tak jsme přesně podle metodických pokynů a v dostatečně časovém předstihu rozšířili plné moci, které podali klienti prostřednictvím svých datových schránek na PSSZ. Logika věci je ta, že by to mělo postačit k tomu, abychom do naší DS dostávali informace ohledně pracovní neschopnosti. Nebo alespoň to tak je uvedeno v pokynech od sociálky. Ale ono to tak není!!!!! Dnes nám maximálně přijde emailem sdělení, že u klienta došlo k nově vzniklé události. Nic víc …… A kdyby nám pracovník neposlal sken jeho pracovní neschopenky, tak nevíme vůbec nic. A tím pádem nemůžeme ani nic zaměstnanci vyplácet ☹. Aby k této situaci nedošlo, tak jsme se rozhodli vypátrat, kde se stala chyba. Snažíme se kontaktovat PSSZ a dozvědět se tak, kde je problém. Ale ouha – na telefonní čísla, určená výhradně pro podporu v řešení při zavádění e-neschopenek se sice dovoláte, ale bez výsledku řešení, neboť před vámi se vyřizují další hovory. A takto to probíhá celý den a celé dny a nakonec, celý měsíc …. Možná, abychom uspěli, museli bychom celou pracovní dobu sedět na telefonu a doufat, že to někdo na druhé straně zvedne, a ještě se modlit, že je to ten správný člověk, kterého potřebujete. Jak to, tak vidím, tak dokud si zaměstnanec nepůjde osobně stěžovat na sociálku, že mu zaměstnavatel odmítá vyplácet dávky v nemoci, tak se nic dít nebude. Stále budeme na konci telefonního drátu slyšet slova: prosíme o trpělivost, nezavěšujte, jste v pořadí …..