Jak jsme již psali 14.2.20, zaznamenali jsme první problémy s pražskou správou sociálního zabezpečení při zavedení e-neschopenek. Zjistili jsme, že PSSZ nebere telefony a ani neodpovídá na maily. Na konkrétního úředníka se prostě nedovoláte a dovolat se na zákaznickou linku vyžaduje opravdu velkou trpělivost. Tento stav bohužel trvá dodnes. Problém vygradoval s vyplácením, respektive nevyplácením ošetřovného. Máme mezi svými klienty minimálně čtyři případy lidí, kterým dosud nebylo ze strany PSSZ vyplaceno ošetřovné za měsíc březen. Tento stav představuje obrovský problém především pro samoživitelky, které se tak potýkají s tíživými finančními problémy. Obáváme se, že řada z nich tak může spadnout do dluhové pasti. Paní ministryně Maláčová sice své úředníky hájí, že jsou to jen lidé a mají také svoje problémy. To lze pochopit, ale jen do určité míry. Pokud PSSZ nefunguje jako celek, nekomunikuje s klienty, pak se lze oprávněně domnívat, že je tato organizační složka správy sociálního zabezpečení špatně řízena. Je zajímavé, že např. na okrese Havlíčkův Brod probíhá vyplácení ošetřovného přímo vzorně. Proč to tedy nemůže úplně stejně probíhat v Praze? Pokud takový úřednický šlendrián paní Maláčová kryje, můžeme se dočkat postupně toho, že se už beztak špatné fungování úřadů (a to nejen v rezortu ministerstva práce a sociálních věcí), bude dále jen zhoršovat. Rádi bychom, abyste nám sdělili, jak funguje nebo jak fungovalo vyplácení ošetřovného ze strany PSSZ ve vašem případě.